close

The best of time  Dream Theater 歌詞中文分享~

The best of time  Dream Theate[Music by Petrucci, Portnoy, Rudess and Myung, Lyrics by Mike Portnoy][Music by 彼得鲁奇,波特诺伊, Rudess和明,歌詞由麥克·波特诺]

 

  Remember days of yesterday還記得昨天及過去的日子

How it flew so fast它是過去的如此的快

The two score and a year we had, 曾經一年中我們擁有2個分數,

I thought it would always last我認為它會永遠持續下去

Those summer days and west coast dreams夏日時光及我們在西海岸的夢想

I wished would never end我真希望它們永遠不會结束

A young boy and his father,一個小男孩和他的父親,

Idol and best friend如偶像般和最好的朋友The best of time  Dream Theate

  

I'll always remember我將會永遠記得

Those were the best of times那是最好的時光

A lifetime together一輩子在一起

I'll never forget我永遠不會忘記

  

The morning shows on the radio早晨收音機內傳來

The case of the missing dog丢失狗狗的新聞,

Lying on the pillows at the old 812在舊屋812睡在枕头上

Watching Harold and Maude看着哈羅德和莫德

The record shops, the stickball fields在Stickball 區的唱片店

My home away from home我的家外之家

And when we weren't together而當我們不在一起

The hours on the phone手機上的时间

  

I'll always remember我會永遠記得

Those were the best of times那是最好的時光

I'll cherish them forever我會永遠珍惜他們

The best of times最好的時光

  

But then came the call但後來的一通電話

Our lives changed forever more永遠改變了我們的的生活

"You can pray for a change“你可以為了改變而祈禱

But prepare for the end..."但也可以為結束做出準備......“

  

The fleeting winds of time時光如稍縱即逝的風

Flying through each day飛快的渡過每一天

All the things I should've done所有的事情我已經做了

But time just slipped away但只是時間卻任性的溜走了

Remember seize the day請記下這今朝明夕

Life goes by in the blink of an eye生命的流逝在眨眼間

With so much left to say仍有這麼多故事可述說

  

These were the best of times這是最好的時光

I'll miss these days我將永遠想念這些日子

Your spirit lit my life each day你的精神,每天點亮了我的人生

  

Thank you for the inspiration謝謝您的啟示

Thank you for the smiles感謝你的微笑

All the unconditional love所有的無條件的爱

That carried me for miles引領我遠離家園

It carried me for miles帶領我到遙遠地方

But most of all thank you for my life但我最想感謝你帶給我生命

  

These were the best of times記憶過去這些美好的時光

I'll miss these days我將會想念這些日子

Your spirit lit my life each day你的精神在每天點亮了我的生活

My heart is bleeding bad我的心正在淌血

But I'll be OK 不過,我會没事的

Your spirit guides my life each day你的精神永遠引領著我,在生命中的每一天!

  

[In Loving Memory of Howard Portnoy 1940-2009][1940年~2009年的霍華德·波特諾  愛的記憶]

arrow
arrow
    全站熱搜

    weichoda2007 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()